Cum te ajuta agentia de marketing online sa iti setezi obiective SMART

Ai o afacere online in domeniul medical sau planifici sa-ti lansezi una? In acest articol, specialistii agentiei re7consulting din Bucuresti – o agentie de marketing online cu experienta si pe piata din Germania, te ajuta in formularea obiectivelor SMART ale afacerii tale!

Pentru a-ti dezvolta cifra de afaceri prin marketing online inspirat si eficient, ai nevoie de o agentie de marketing online.

Formularea obiectivelor SMART este un mijloc esential, care iti permite sa evaluezi cu precizie progresul si sa poti ajusta campaniile de marketing pentru bugetul tau.

Obtinerea succesului inseamna, in primul rand,  sa definesti obiectivele pe care le doresti atinse, cu contributia esentiala a conceptelor de marketing utilizate de o agentie de marketing online, asa cum este Agentia re7consulting

Fie ca este vorba de stabilirea unei strategii digitale, de lansarea unui produs nou sau a unei campanii de marketing online, este important sa stabilesti obiective SMART. Cele mai frecvente tinte sunt cresterea vanzarilor, marirea profitabilitatii sau un numar mai mare de lead-uri pentru afacerea ta.

E necesar sa stii ca aceste obiective smart sunt indeplinite de agentia de marketing daca tu le setezi de la inceput in mod corect si relevant. O agentie de marketing online iti pune in aplicare planurile daca tu stii ce iti doresti iar rolul agentiei este de a transpune in marketing vise si idei de afaceri.

Ce este un obiectiv SMART?

Formularea unor obiective SMART este o modalitate simpla de a stabili obiective specifice, masurabile, realizabile, relevante si limitate în timp.

Un obiectiv de marketing trebuie sa fie specific

Un obiectiv trebuie mai inainte de orice sa fie specific, adica clar si nu ambiguu. Trebuie sa fie usor de inteles de toti si trebuie sa corespunda unei actiuni foarte specifice. De asemenea, trebuie sa precizeze ce implica obiectivul dorit, campurile de actiune, constrangerile, persoanele care se vor ocupa  și mai ales criteriul (criteriile) de masurare care fac posibila validarea realizarii obiectivului etc.

De exemplu, o rata tinta de rentabilitate poate fi atinsa prin reducerea capitalului investit sau cresterea profitului. Scopul este de a  specifica din ce in ce mai precis obiectivele de marketing, chiar daca inseamna pasi mici si siguri.  

Scopul trebuie sa fie masurabil

Ori de cate ori poti, un obiectiv ar trebui sa fie masurabil, ceea ce inseamna ca, citind obiectivul, oricine ar trebui sa poata intelege ce trebuie masurat pentru a sti dacă a fost sau nu atins. Indicatorii de performanta trebuie sa fie cuantificabili pentru a sti daca te apropii sau nu de de obiectiv. Definirea sub-obiectivelor poate fi interesanta, deoarece permit sa evaluezi progresul si sa vezi ce e de facut in functie de termenele limita. 

De exemplu, a spune ca e „nevoie sa marim cota de piata” nu este satisfăcător. Precizeaza in schimb ca este necesar sa „crestem cota de piata in Romania de la 10 la 15%, in termen de trei ani”. Obiectivul devine atunci mult mai clar.

Obiectivul de marketing trebuie sa fie abordabil

Stabilirea unui obiectiv de crestere de neatins va provoca frustrare pentru agentia de marketing, iar motivatia nu exista. Un obiectiv trebuie sa fie o provocare realizabila . 

E bine sa fii realist

Acest criteriu este strans legat de cel anterior, in sensul ca masoara fezabilitatea si relevanta unui obiectiv. O companie nu poate optimiza toti indicatorii in acelasi timp si trebuie sa tina cont cu adevarat de resursele sale interne (personal, buget, calendar, management, etc.). Prin urmare, obiectivele trebuie sa fie coerente, relevante si sa facaparte din viziunea generala a companiei.

Obiectivul de marketing trebuie definit temporar

Un obiectiv smart  trebuie neaparat sa fie definit temporal, adica incadrat ca timp si durata. In caz contrar, este imposibil sa se determine daca obiectivul a fost atins sau nu. Prin urmare, termenul pentru atingerea acestuia trebuie specificat imediat ce este formulat astfel incat sa nu lase loc de indoiala. Acest lucru iti permite sa pui la punct mijloacele necesare pentru a atinge obiectivul, pentru a-l incadra in termen. 

Ai definit deja obiective SMART inainte de a lansa noua ta campanie de marketing online? Daca nu, o agentie de marketing online stie cum sa iti creioneze aceste obiective. Discuta cu specialistii in marketing online ai agentiei re7consulting din Bucuresti si te vor ajuta in procesul tau de determinare a obiectivelor SMART pentru afacerea ta!

Acesta este primul element din drumul care iti va conduce afacerea spre succes in mediul online. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here